پگاه آهنگرانی ،منیژه حکمت وحال بد ما

http://www.facebook.com/pages/free-pegah-ahangarani/184027714990934

محمد تاجیک :

۱-از چند هفته پیش خیلی دوست داشتم مطلبی درباره خانم منیژه حکمت بنویسم . وقتی مصاحبه مانی حقیقی را درروزنامه شرق خوندم این تصمیم را گرفته بودم . خانم حکمت درزمان جشنواره یادداشتی انتقادی خطاب به رامبد جوان نوشته بود که همه در جریان آن هستند . یکی دوهفته پیش مانی حقیقی گفت وگویی با شرق کرده بود وگفته بود که می خواسته دردفاع از رامبد جوان و اعتراض به نامه منیژه حکمت ،متنی رامنتشر کندو….پیمان قاسمخانی نیز در گفت وگویی با ماهنامه همشهری ۲۴،تقریبا موضع مشابهی درباره خانم حکمت گرفته بود .به نظرم رسید بااین اظهار نظرهای پیمان قاسمخانی و آقای مانی حقیقی که هردواز هنزمندان مطرح ومحبوب سینما هستند در حق خانم حکمت کم لطفی شده وکسانی که خانم حکمت را می شناسند می دانند که واقعا دوست داشتنی تر از این حرفهاست . ۲-چند روز پیش و پیش از آنکه خبر بازداشت خانم پگاه آهنگرانی منتشر شود از طریقی فهمیدم که خانم حکمت مریض شده است . می خواستم زنگ بزنم وحالی از او بپرسم ولی مثل همیشه یادم می رفت . وقتی هم یادم آمد یک بار حتی خواستم در خیابان به اوزنگ بزنم ولی دیدم موبایلم شارژ نداره . ۳-جالب است بدانید که داستان دوست شدن من با خانم حکمت از یک ماجرای جالبی آغاز شد . چند سال پیش در یکی از سایتهای دولتی خبری نادرست درباره فیلم سه زن منیژه حکمت زدم که باعث عصبانیت خانم حکمت از من شد به طوری که مدتها از من شاکی بود . یک بار در جشن خانه سینما با وساطت خانم میلانی ،بالاخره خانم حکمت با من آشتی کرد وخوب شد . مطمئنم اگر وساطت خانم میلانی نبود هیچ گاه خانم حکمت با من خوب شد .از آن روز به بعد خانم حکمت آنقدربا من خوب شدکه به مرور تبدیل به آدم بسیار دوست داشتنی ای برایم شد. ۴-پگاه آهنگرانی را همیشه در برنامه های مختلف می دیدم . همیشه همه بسیار مودب و محترمانه و صمیمی برخورد می کرد . من اصولا آدمی نبوده ونیستم که دارای ارتباطات زیادی با بازیگران سینما باشم کل بازیگرانی که باآنها خیلی خوبم ویا خوبم به ۷-۸نفر نمی رسد .رابطه ام بیشتر با کار گردانها خوب بوده تا بازیگران . پرستویی وکیانیان و حبیب رضایی (بازیگران فیلم آژانس شیشه ای )،حمید فرخ نژاد و بهرام رادان ومینراحجار و پگاه آهنگرانی،مسعود رایگان و…کل بازیگرانی بوده وهستند که در تمام این سالها با آنها خوب بوده ام . چند سال پیش پگاه آهنگرانی مستندی درباره غزاله علیزاده ساخته بود که گویا نمایشهای محدودی داشت یک باراز خانم آهنگرانی خواستم سی دی این مستند را که خیلی ازش تعریف شنیده بودم را به من بدهد وقتی سی دی این مستند راازاو گرفتم به دوستای نزدیکم دادم که نگاه کنند کلی همه از این مستند تعریف می کردند .پگاه آهنگرانی از دوسال پیش بهم گفته بود که می خواهد فیلم مستندی درباره اخراجیها بسازد ولی گفته بود که نمی خواد خبرشو بزنه . ۵- موقعی که سیف الله داد در گذشت همه در ماتم فرو رفتند .اگر به عکسهای تشییع جنازه مرحوم داد نگاهی بیاندازید خانم حکمت بدجوری در حال گریه کردن است. عکس خیلی تلخی بود ونشان دهنده تلخ بودن مرگ سیف الله داد در آن روز ها .به نظرم عکس گریه کردن منیژه حکمت تا سالها از ذهن من خارج نخواهد شد . ۶- خیلی دوست داشتم در اولین نمایش فیلم ورود آقایان ممنوع در جشنواره فجر این فیلم را ببینم .اولین نمایش فیلم درسینما آزادی بسیار شلوغ بود .به کمک خانم حکمت تونستم برم داخل سینما وبا خواهرزاده ام فیلم را ببینم . سانس اول نمایش فیلم در سینما آزادی آنقدر شلوغ بود که خود خانم جکمت مجبور شد روی پله های سینما آزادی بنشیند . البته خانم حکمت خیلی خوشحال بوداز استقبال مردم . ۷- از روزی که خبر بازداشت خانم آهنگرانی منتشر شده حالم خیلی بده . جرات نمی کنم به خانم حکمت زنگ بزنم و ببینم واقعا قضیه چی بوده . چون می دونم حوصله نداره . از طریق اطرافیان خانم حکمت پی گیر قضایا هستم .من فقط دارم دعا می کنم وتماس بااین واون دارم سعی می کنم بفهمم وضعیت خانم آهنگرانی چی میشه . دارم خیلی دعا می کنم . خدا کنه خداکنه که این خانم آهنگرانی آزادشه .واقعادعا می کنم که مشکل خانم آهنگرانی هرچه زودتر حل شه .

این نوشته در Uncategorized ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

